efekty obszarowe
efekty kształcenia dla obszaru kształcenia (z uwzględnieniem poziomu i profilu kształcenia).
efekty kierunkowe
efekty kształcenia dla programu (kierunku), zdefiniowane przez uczelnię (z uwzględnieniem poziomu i profilu kształcenia).
efekty modułowe/przedmiotowe
efekty kształcenia dla modułu/przedmiotu (z uwzględnieniem poziomu i profilu kształcenia).
kierunek studiów (redef.)
wyodrębniona część jednego lub kilku obszarów kształcenia, realizowana w uczelni w sposób określony przez program kształcenia.
forma studiów (redef.)
studia stacjonarne i niestacjonarne
profil kształcenia (nowe)
profil praktyczny, obejmujący moduł zajęć służących zdobywaniu przez studenta umiejętności praktycznych, albo profil ogólno akademicki, obejmujący moduł zajęć służących zdobywaniu przez studenta pogłębionych umiejętności teoretycznych.
poziom kształcenia (nowe)
- studia pierwszego stopnia, studia drugiego stopnia lub jednolite studia magisterskie albo studia trzeciego stopnia.
- studia prowadzone w jednostce
program kształcenia
„definiowany" dla:
- kierunku studiów,
- poziomu kształcenia,
- profilu kształcenia,
- formy studiów.
program kształcenia
Dla określonego kierunku i poziomu kształcenia oraz dla określonego profilu lub profili kształcenia na tym kierunku obejmuje:
(**) zależny od formy studiów
- opis zakładanych efektów kształcenia (*),
- program studiów - opis procesu kształcenia prowadzącego do uzyskania tych efektów (**).
(**) zależny od formy studiów
program studiów
obejmuje:
- opis modułów kształcenia wraz z przypisanymi do poszczególnych modułów punktami ECTS, opisem zakładanych efektów kształcenia oraz sposobów weryfikacji efektów kształcenia osiąganych przez studenta,
- plan studiów.
program studiów
= „dawne" plany studiów i programy nauczania
moduł kształcenia
zajęcia lub grupa zajęć z przypisanymi efektami kształcenia oraz liczbą punktów ECTS = szeroko rozumiany przedmiot lub grupa przedmiotów:
typowy przedmiot
- „praktyka", „zajęcia w terenie",
- „przygotowanie pracy dyplomowej",
- zbiór przedmiotów obowiązkowych dla określonej specjalności lub specjalizacji w ramach kierunku studiów,
- zestaw przedmiotów o określonej łącznej liczbie punktów ECTS wybrany przez studenta spośród przedmiotów należących do określonego, większego zbioru.
- treść i następstwa uchwały senatu: uchwała senatu uczelni określa efekty kształcenia, do których są dostosowane plany studiów i programy kształcenia (art. 11 ust. 1),
- kompetencje rady wydziału (lub rady innej jednostki): uchwalanie planów studiów i programów kształcenia (art. 68 ust. 1 pkt 2, art. 84 ust. 3a),
- prowadzenie studiów: według planów studiów i programów kształcenia (art. 160 ust. 2, art. 164a ust. 1).
znikające terminy
- makrokierunek,
- studia międzykierunkowe,
- „kierunek unikatowy".