Edycja SZKOLENIA: 1
Nazwa wydziału w ramach, którego prowadzony będzie nadzór programowy szkolenia: | Wydział Humanistyczny |
Koordynator szkolenia: | mgr Lucyna Kozioł |
Czas trwania szkolenia: | dwudniowe |
Liczba godzin dydaktycznych (45 min): | 20 |
Wysokość opłat za szkolenie: | 600 zł za osobę |
Charakterystyka szkolenia oraz sylwetka absolwenta:
Cel szkolenia:
- rozwijanie umiejętności prawidłowego posługiwania się głosem,
- zapobieganie problemom głosowym,
- wykształcenie świadomego rozpoznawania błędów w emisji głosu i ich korekta
- wykształcenie umiejętności posługiwania się technikami poprawiającymi jakość mowy i chroniącymi aparat głosowy
- absolwent kursu posiada wiedzę z zakresu emisji głosu, higieny głosu, potrafi w sposób świadomy posługiwać się własnym aparatem głosowym
Zakres tematyczny:
- Emisja głosu w ujęciu teoretycznym
- Budowa aparatu głosowego
- Powstawanie dźwięku
- Znaczenie emisji głosu w pracy nauczyciela
- Emisja głosu w ujęciu praktycznym (higiena głosu)
- Ćwiczenia relaksacyjne na zmniejszenie napięcia mięśni szyi i krtani
- Ćwiczenia oddechowe (znaczenie prawidłowego oddychania dla poprawnej emisji głosu)
- Ćwiczenia w koordynacji oddechu z mową
- Ćwiczenia fonacyjne
- Ćwiczenia wzmacniające nośność i wytrzymałość głosową
- Ćwiczenia artykulacyjno-dykcyjne (praca nad głośnością i wyrazistością mowy, praca nad tempem i modulacją głosu)
- Ćwiczenia pobudzające rezonatory
Adresaci:
- studenci
- nauczyciele
Efekty po ukończeniu szkolenia:
Umiejętne posługiwanie się technikami oddechowymi. Poprawa zdrowia i techniki głosu.
Przewidywana liczba uczestników:
minimum 15, maksimum 30 osób w grupie
Warunki rekrutacji:
uczestnik powinien posiadać wykształcenie średnie lub wyższe, poprawnie wypełnić i przesłać formularz zgłoszeniowy, dokonać wpłaty za szkolenie
PROGRAM SZKOLENIA
Treści programowe | Liczba godzin |
Budowa aparatu głosowego | 2 |
Powstawanie dźwięku | 2 |
Znaczenie emisji głosu w pracy nauczyciela | 1 |
Ćwiczenia relaksacyjne na zmniejszenie napięcia mięśni szyi i krtani | 1 |
Ćwiczenia oddechowe (znaczenie prawidłowego oddychania dla poprawnej emisji głosu) | 3 |
Ćwiczenia w koordynacji oddechu z mową | 2 |
Ćwiczenia fonacyjne | 2 |
Ćwiczenia wzmacniające nośność i wytrzymałość głosową | 2 |
Ćwiczenia artykulacyjno- dykcyjne (praca nad głośnością i wyrazistością mowy, praca nad tempem i modulacją głosu) | 3 |
Ćwiczenia pobudzające rezonatory | 2 |
RAZEM | 20 |
Szkolenie zostanie uruchomione po zebraniu minimalnej liczby uczestników.