Edycja SZKOLENIA: 1
Nazwa wydziału w ramach, którego prowadzony będzie nadzór programowy szkolenia: | Wydział Humanistyczny |
Koordynator szkolenia: | dr Magdalena Leżucha |
Czas trwania szkolenia: | dwudniowe |
Liczba godzin dydaktycznych (45 min): | 16 |
Wysokość opłat za szkolenie: | 580 zł za osobę |
Charakterystyka szkolenia oraz sylwetka absolwenta:
Cel szkolenia:
Szkolenie przygotowuje do prowadzenia zajęć Treningu Zastępowania Agresji. Na szkoleniu będzie można poznać metody pracy z grupą dzieci, młodzieży lub dorosłych, którzy mają trudności w radzeniu sobie ze złością. Program szkolenia skupia się na poszerzeniu wiedzy i podniesieniu umiejętności w zakresie radzenia sobie z emocjami trudnymi, agresją, wnioskowania moralnego oraz poznanie znaczenia empatii i współczucia w treningu zastępowania agresji i pracy z podopiecznymi.
Zakres tematyczny:
- Trening umiejętności społecznych,
- trening zastępowania agresji,
- trening wnioskowania moralnego,
- empatia
Adresaci:
- Szkolenie adresowane jest do: nauczycieli,
- wychowawców,
- pedagogów,
- pedagogów specjalnych i psychologów pracujących z osobami wymagającymi wsparcia w zakresie budowania kompetencji społecznych i radzenia sobie ze złością.
Efekty po ukończeniu szkolenia:
W zakresie wiedzy:
W1: zna i rozumie kompetencje społeczne, które są̨ nieagresywne i wzmacniające relacje interpersonalne oraz rozwijające postawy i zachowania dojrzałe moralnie.
W zakresie umiejętności:
U1: potrafi kontrolować własną impulsywność, wzmacniać prospołecznych zachowania, wzmacniać empatię, wzmacniać relacji rodzinnych,
W zakresie kompetencji społecznych:
K1: jest gotów do nieagresywnego rozwiazywania problemów i przekazywania wzmacniających, nieoceniających informacji zwrotnych.
Przewidywana liczba uczestników:
minimum 10, maksymalnie 15 osób w grupie
Warunki rekrutacji:
uczestnik powinien posiadać wykształcenie wyższe, wypełnić formularz zgłoszeniowy oraz dokonać opłaty za szkolenie w wymaganym terminie.
PROGRAM SZKOLENIA
Treści programowe | Liczba godzin |
TRENING UMIEJĘTNOŚCI SPOŁECZNYCH, Podstawowe wprowadzenie do treningu umiejętności społecznych, Ćwiczenie odgrywania ról, Trening modelowania część I i II., Adaptacja TUS do pracy pedagogicznej, wykorzystanie ćwiczeń |
4 |
TRENING ZASTĘPOWANIA AGRESJI, Wprowadzenie do Treningu kontroli złości, Ćwiczenia – identyfikowanie wyzwalaczy – świat zewnętrzny i wewnętrzny, Identyfikowanie sygnałów – kontakt z ciałem, wrażenia, Felt sense, Używanie monitów i reduktorów, System nagród, wzmacnianie samooceny |
4 |
TRENING WNIOSKOWANIA MORALNEGO, Wprowadzenie do Treningu wnioskowania moralnego, Wspólne podejmowanie moralnie zgodnych decyzji – ćwiczenia |
4 |
EMPATIA, Znaczenie empatii i współczucia w treningu zastępowania agresji i pracy z podopiecznymi |
3 |
Podsumowanie i zakończenie, Podsumowanie materiału, Dyskusja oraz odpowiedzi na wszelkie pytania., Zakończenie szkolenia |
1 |
RAZEM | 16 |
Szkolenie zostanie uruchomione po zebraniu minimalnej liczby uczestników.