Edycja SZKOLENIE: 1
| Nazwa wydziału w ramach, którego prowadzony będzie nadzór programowy szkolenia: | Wydział Humanistyczny |
| Koordynator szkolenia: | mgr Karolina Słysz |
| Czas trwania szkolenia: | jednodniowe |
| Liczba godzin dydaktycznych (45 min): | 6 |
| Wysokość opłat za szkolenie: | 300 zł za osobę |
Charakterystyka szkolenia oraz sylwetka absolwenta:
Cel szkolenia:
zwiększenie świadomości nauczycieli na temat problemów psychicznych młodzieży, takich jak depresja, myśli samobójcze i samouszkodzenia, oraz ich wpływu na zachowanie i funkcjonowanie uczniów, wzmocnienie roli nauczyciela jako pierwszej linii wsparcia w szkole
Zakres tematyczny:
- Wprowadzenie w tematykę problemów emocjonalnych u młodzieży
- Rozpoznawanie objawów depresji, myśli samobójczych i samouszkodzeń u uczniów
- Reakcje nauczycieli w sytuacjach kryzysowych – w jaki sposób wspierać nastolatka w szkole
- Procedury postępowania w przypadku zagrożenia życia
- Współpraca z rodzicami, opiekunami i instytucjami pomocowymi
- Rola nauczycieli w budowaniu środowiska wsparcia w szkole
- Znaczenie dbałości o własny dobrostan psychiczny nauczycieli
Adresaci:
- Nauczyciele
Efekty po ukończeniu szkolenia:
- w zakresie wiedzy: nauczyciel zna i rozumie objawy problemów zdrowia psychicznego u uczniów oraz ma świadomość ich wpływ na funkcjonowanie edukacyjne i społeczne
- w zakresie umiejętności potrafi prowadzić wspierającą rozmowę z uczniem w kryzysie oraz skutecznie współpracować z rodzicami i instytucjami pomocowymi
- w zakresie kompetencji społecznych jest gotów dbania o własny dobrostan psychiczny, tworzenia bezpiecznej atmosfery w szkole, działania na rzecz profilaktyki zdrowia psychicznego
Przewidywana liczba uczestników:
minimum 20 osób w grupie
Warunki rekrutacji:
Warunkiem uczestnictwa jest posiadanie wyższego wykształcenia, wypełnienie i przesłanie formularza rekrutacyjnego. Dokonanie opłaty rekrutacyjnej w ustalonym terminie.
PROGRAM SZKOLENIA
| Treści programowe | Liczba godzin |
| Wprowadzenie w tematykę problemów emocjonalnych u młodzieży | 1h |
| Rozpoznawanie objawów depresji, myśli samobójczych i samouszkodzeń u uczniów | 1h |
| Reakcje nauczycieli w sytuacjach kryzysowych – w jaki sposób wspierać nastolatka w szkole | 2h |
| Procedury postępowania w przypadku zagrożenia życia | 1/2h |
| Współpraca z rodzicami, opiekunami i instytucjami pomocowymi | 1/2h |
| Rola nauczycieli w budowaniu środowiska wsparcia w szkole | 1/2h |
| Znaczenie dbałości o własny dobrostan psychiczny nauczycieli | 1/2h |
| RAZEM | 6h dydaktycznych |
Szkolenie zostanie uruchomione po zebraniu minimalnej liczby uczestników.

