Edycja SZKOLENIA: 1
Nazwa wydziału w ramach, którego prowadzony będzie nadzór programowy szkolenia: | Wydział Humanistyczny |
Koordynator szkolenia: | dr Katarzyna Król |
Czas trwania szkolenia: | dwudniowe |
Liczba godzin dydaktycznych (45 min): | 20 |
Wysokość opłat za szkolenie: | 580 zł za osobę |
Charakterystyka szkolenia oraz sylwetka absolwenta:
Cel szkolenia:
- Zwiększenie kompetencji nauczycieli w zakresie wykorzystania nowoczesnych technologii informatycznych i sztucznej inteligencji w procesie dydaktycznym;
- Wspieranie rozwoju umiejętności cyfrowych uczniów i nauczycieli, ze szczególnym uwzględnieniem bezpiecznego poruszania się w sieci oraz krytycznej analizy informacji dostępnych w Internecie;
- Rozwijanie poprawnego metodycznie wykorzystywania przez nauczycieli narzędzi i materiałów dostępnych w sieci, w szczególności opartych na sztucznej inteligencji.
Zakres tematyczny:
- Przegląd podstawowych technologii informatycznych i ich zastosowań w edukacji.
- Zastosowanie sztucznej inteligencji (AI) w procesie nauczania i uczenia się. Prezentacja narzędzi AI, które wspierają proces dydaktyczny oraz dostosowują programy nauczania do potrzeb uczniów: Chat GPT, Copilot, Gemini, SUNO, Gamma.
- Przegląd aplikacji mobilnych przydatnych w procesie dydaktycznym i terapeutycznym.
- Warsztaty z tworzenia interaktywnych prezentacji, quizów i gier edukacyjnych z wykorzystaniem nowoczesnych narzędzi, takich jak: Canva, Vista, Wordwall, Kahoot.
- Jak wykorzystać sztuczną inteligencję do analizy wyników uczniów i optymalizacji procesu nauczania.
- Praktyczne wskazówki dotyczące włączenia technologii informatycznych w codzienne zajęcia/lekcje.
- Skuteczne zarządzanie zasobami cyfrowymi i dbanie o bezpieczeństwo dzieci i uczniów w sieci.
- Sposoby wykorzystania narzędzi technologicznych w rozwijaniu kreatywności uczniów.
Adresaci:
- nauczyciele każdego etapu edukacyjnego i wszyscy zainteresowani tematyką wykorzystania nowoczesnych technologii i AI w edukacji.
Efekty po ukończeniu szkolenia:
W01 – pozna podstawowe pojęcia związane z nowoczesnymi technologiami informatycznymi i sztuczną inteligencją w edukacji, a także różnorodne narzędzia i aplikacje, takie jak: Canva, Vista, Wordwall, Kahoot, SUNO, Gamma, Copilot, Chat GPT, dostępne dla nauczycieli, które wspierają tworzenie i zarządzanie materiałami dydaktycznymi oraz pomagają w analizie potrzeb edukacyjnych uczniów i dostosowywaniu planów nauczania;
U01 – będzie potrafił praktycznie zastosować narzędzia informatyczne i technologie AI w planowaniu i realizacji zajęć, tworzeniu atrakcyjnych i interaktywnych materiałów dydaktycznych oraz w analizie danych edukacyjnych;
K01 – rozwinie kompetencje cyfrowe umożliwiające efektywne korzystanie z nowoczesnych technologii w edukacji.
Przewidywana liczba uczestników:
minimum 30 osób w grupie
Warunki rekrutacji:
Warunkiem uczestnictwa jest posiadanie wyższego wykształcenia, wypełnienie i przesłanie formularza rekrutacyjnego i dokonanie opłaty rekrutacyjnej w ustalonym terminie.
PROGRAM SZKOLENIA
Treści programowe | Liczba godzin |
Przegląd podstawowych technologii informatycznych i ich zastosowań w edukacji. |
2 |
Zastosowanie sztucznej inteligencji (AI) w procesie nauczania i uczenia się. Prezentacja narzędzi AI, które wspierają proces dydaktyczny oraz dostosowują programy nauczania do potrzeb uczniów: Chat GPT, Copilot, SUNO, Gamma. |
2 |
Przegląd aplikacji mobilnych przydatnych w procesie dydaktycznym i terapeutycznym. |
2 |
Warsztaty z tworzenia interaktywnych prezentacji, quizów i gier edukacyjnych z wykorzystaniem nowoczesnych narzędzi, takich jak: Canva, Vista, Wordwall, Kahoot. |
5 |
Wykorzystanie sztucznej inteligencji do analizy wyników uczniów i optymalizacji procesu nauczania. |
2 |
Praktyczne wskazówki dotyczące włączenia technologii informatycznych w codzienne lekcje. |
2 |
Skuteczne zarządzanie zasobami cyfrowymi i dbanie o bezpieczeństwo dzieci i uczniów w sieci. |
2 |
Sposoby wykorzystania narzędzi technologicznych w rozwijaniu kreatywności uczniów. |
3 |
RAZEM | 20 |
Szkolenie zostanie uruchomione po zebraniu minimalnej liczby uczestników.