I EDYCJA KURSU
-
Nazwa wydziału w ramach, którego prowadzony będzie nadzór programowy szkolenia:
Wydział Stosunków Międzynarodowych
-
Koordynator szkolenia:
dr Anna Hadała
-
Czas trwania szkolenia:
jednodniowe
termin I: 24.03.2025
termin II: 12.05.2025
-
Liczba godzin dydaktycznych (45 min):
8h
-
Wysokość opłat za szkolenie
400 zł za osobę (przy grupie min. 15 osób)
-
Charakterystyka szkolenia oraz sylwetka absolwenta:
– cel kursu/szkolenia:
szkolenie ma na celu zapoznanie się odbiorców z tematyką dotyczącą konstytucyjnego systemu organów państwowych w Polsce.
– zakres tematyczny:
parlament (struktura parlamentu: zasada dwuizbowości, kadencja i sposób funkcjonowania, organizacja wewnętrzna, status prawny posłów i senatorów, funkcje parlamentu);
prezydent (pozycja ustrojowa, wybory prezydenta i jego mandat, kontrasygnata
i prerogatywy, kompetencje prezydenta);
Rada Ministrów i administracja rządowa (powoływanie i odpowiedzialność Rady Ministrów, skład i organizacja rządu, zakres działania Rady Ministrów, Prezes Rady Ministrów, Minister);
– adresaci:
osoby zainteresowane zdobyciem wiedzy z zakresu tematycznego oferowanego szkolenia (studenci, osoby pracujące);
– efekty po ukończeniu szkolenia:
znajomość zagadnień z zakresu konstytucyjnego systemu organów państwowych w Polsce.
-
Przewidywana liczba uczestników:
minimum 15 osób w grupie
-
Warunki rekrutacji:
posiadanie minimum średniego wykształcenia,
wypełnienie formularza zgłoszeniowego,
dokonanie wpłaty w terminie.
PROGRAM KURSU LUB SZKOLENIA
Treści programowe |
Liczba godzin |
Parlament (struktura parlamentu : zasada dwuizbowości, kadencja i sposób funkcjonowania, organizacja wewnętrzna, status prawny posłów i senatorów, funkcje parlamentu) |
4h |
Prezydent (pozycja ustrojowa, wybory prezydenta i jego mandat, kontrasygnata i prerogatywy, kompetencje prezydenta) |
2h |
Rada Ministrów i Administracja rządowa (powoływanie i odpowiedzialność Rady Ministrów, Skład i organizacja rządu, Zakres działania Rady Ministrów, Prezes Rady Ministrów, Minister) |
2h |
RAZEM |
8h |